Un Nadal agredolç    

 

Xavi Olivé president de Cerdanyola Comerç

El Nadal és l’època més forta de vendes per al comerç i, per aprofitar-la bé, cal una ciutat que acompanyi, un ambient favorable que faci que la ciutadania s’hi quedi. Això sempre ajuda a retenir vendes i compradors.

Per ajudar-hi, Cerdanyola Comerç i Serveis ja fa tres anys que aposta per una activitat potent com la Pista de Gel, amb unes xifres de patinadors i assistents molt alta, i posant moltes facilitats, com un preu molt ajustat i amb la dinámica del vals 2×1, que alhora comporta una certa fidelització del client habitual als comerços associats.

Però aquest èxit puntual del teixit associatiu en col·laboració amb l’administració, no ens ha de tapar els ulls amb el que ha estat la resta d’ambientació nadalenca de Cerdanyola: pobra i sense ànima, un fet que es percep des de fa uns quants anys.

La majoria de critiques s’adreça a la manca d’una il·luminació nadalenca  més àmplia i potent. Les compratim. Però el problema principal no són els llums de Nadal, sinó una ciutat amb un dèficit important d’il·luminació. Això ha comportat, per exemple, que la Fira de Santa Llúcia i les seves casetes de fusta quedessin deslluïdes per un entorn gens acollidor, malgrat ser un bon intent de donar un nou impuls a aquesta activitat.

Pel que fa a la resta d’activitats programades, hem trobat a faltar un fil conductor que els donés sentit i coherència, a més d’un major esforç de divulgació.

Cal que l’època de Nadal sigui tractada com a festa grossa de la ciutat, com qualsevol de les dues festes majors, i que s’hi destinin els mateixos recursos, esforços i il·lusió. Ja ens podem posar a treballar per un Nadal 2017 diferent, més alegre, amb una major participació d’entitats i associacions i un lideratge més actiu de l’Ajuntament. No podem quedr-nos amb el que està establert i automatitzat, fugim de la inèrcia de complir l’expedient i siguem capaços de fer de Cerdanyola la ciutat activa i participativa que surt al carrer durant el Roser de Maig i Sant Martí.