Les rebaixes, el nostre Black Friday de Km0

Xavi Olivé, president de CCS

Ja sigui per la impugnació per part del govern de l’Estat de la Llei catalana de Comerç (que ja no preveia les dates marcades de Rebaixes), ja sigui per la tendència de les compres online, o perquè això és un campiqupugui, les Rebaixes han patit un deteriorament en el seu propòsit original: ser el tret de sortida d’una campanya molt important per al comerç de proximitat, encara que les associéssim a les llargues cues d’un famós magatzem “anglès”.

No hem d’oblidar que les Rebaixes, tal com s’entenia fins fa pocs anys, eren el nostre Black Friday de proximitat, una fórmula d’èxit que feia guanyar tant a clients (aprofitar grans descomptes) com a comerciants (fer net de la campanya d’hivern), en els seus respectiu interessos. Actualment, però, podem veure descomptes tot l’any i això dilueix l’impacte que pot tenir el període de Rebaixes i la sensació de ser una oportunitat per a totes dues part.

Per tant, jo advocaria perquè el petit comerç segueixi mantenint aquesta data tan assenyalada, l’endemà de Reis, per tal d’atraure una facturació que allargui una temporada que, tot sigui dit, ja comença amb el Black Friday, les ja “nostres” rebaixes d’importació. Això faria que el client ja conegués les regles del joc, i trobaria el que sempre troba al comerç de proximitat: qualitat, especialització i un millor tracte postvenda.